Ulice Karásek je panelka bez chodníku. Slouží jako obslužná komunikace rozsáhlého průmyslového areálu. Zejména ve všední dny je na ní značný provoz a to včetně kamionové dopravy. Přitom se zde pohybuje velké množství chodců a cyklistů a vede tudy cyklotrasa směr Lelekovice č. 5231.
Zbudování cyklostezky na travnatém pásu mezi panelkou a říčkou Ponávkou nabídne zvýšení bezpečnosti cyklistů i chodců. Výhodou také je, že naváže na v brzké době budovanou Řečkovickou cyklostezku Podhájí - Karásek. Tím dojde k propojení celého úseku mezi ulicemi Podhájí a Jandáskova.
VEŘEJNÝ PŘÍNOS PROJEKTU: Zbudování cyklostezky nabídne zvýšení bezpečnosti cyklistů i chodců. Dojde k vytvoření souvisléhlého úseku cyklostezky mezi ulicemi Podhájí a Jandáskova a zatraktivnění cyklotrasy.
Popis položky | Počet jednotek | Cena za jednotku | Cena celkem | |
---|---|---|---|---|
metr úseku cyklostezky | 500 | 6 000 | 3 000 000 | |
projektová dokumentace | 1 | 350 000 | 350 000 | |
úprava a příprava cesty na realizaci | 1 | 200 000 | 200 000 | |
technický dozor, BOZP atd. | 1 | 350 000 | 350 000 | |
rezerva | 1 | 800 000 | 800 000 | |
údržba | 3 | 100 000 | 300 000 | |
Cena celkem: | 5 000 000 Kč |
Subjekt | Odůvodnění | Závěr |
---|---|---|
Odbor územního plánování a rozvoje | Proveditelný za podmínky, že při tvorbě projektu bude cyklostezka situována mimo plochu krajinné zeleně a s ní související územní systém ekologické stability. Ve stavební ploše PP a v ploše komunikací a prostranství místního významu ji územní plán akceptuje. V doplňujícím výkrese D2 Koncepce cyklistické dopravy je v tomto území cyklotrasa vyznačena, konkrétní vedení trasy je pak záležitostí projektové dokumentace. | proveditelný |
Majetkový odbor | proveditelný | |
Odbor dopravy | proveditelný | |
MČ Brno - Řečkovice a Mokrá Hora | Městská část souhlasí s realizací projektu. | proveditelný |