Největším problémem cyklostezek v Brně je jejich nespojitost, tento projekt perfektně dotváří jejich fragmentovanou strukturu v daném území. Koridor bude mít po trase různý charakter, podle toho, jak to místní prostorové podmínky dovolí, cílem je však všude vybrat nejbezpečnější a nejkomfortnější řešení.
Projekt na jihu navazuje na protipovodňová opatření a s nimi související cyklostezky, na severu se napojí na cyklostezku od Pisárek, která se bude stavět spolu s rekonstrukcí vodovodního řádu v nejbližších letech. Díky realizaci nebudou muset cyklisté projíždět frekventované Mendlovo náměstí a ušetří mnohým nervy za volantem.
V Brně cyklistická doprava dlouhodobě narůstá na úsecích, které jsou fyzicky oddělené od komunikace. Zlepšení podmínek pro cyklisty má také pozitivní dopad na životní prostředí a kvalitu života v městě. Méně vozidel na silnicích znamená nižší emise skleníkových plynů a lepší ovzduší pro všechny obyvatele. Zároveň podpora cyklistiky přispívá k zdravějšímu životnímu stylu a snižuje závislost na automobilové dopravě.
Projekt se zaměřuje na optimalizaci trasy tak, aby byla co nejefektivnější a současně co nejbezpečnější. To znamená využití dostupného prostoru tak, aby cyklisté měli dostatek místa a současně nebyli vystaveni riziku kolizí s vozidly. Kromě toho se projekt snaží využít přírodních prvků a urbanistických prvků k vytvoření příjemného prostředí pro cyklisty.
VEŘEJNÝ PŘÍNOS PROJEKTU:
vyšší bezpečnost cyklistů
méně kolizních situací na Mendlově náměstí
příjemnější životní prostředí
Popis položky | Počet jednotek | Cena za jednotku | Cena celkem | |
---|---|---|---|---|
Projektová dokumentace | 1 | 400 000 | 400 000 | |
Realizace opatření | 1 | 4 350 000 | 4 350 000 | |
Údržba | 3 | 80 000 | 240 000 | |
Cena celkem: | 4 990 000 Kč |