Realizace cyklostezky s povrchem z minerálního betonu na parcele 539 (- ost. plocha -ost. komunikace v k.ú Slatina.). Od zastávky tramvaje "Stránská skála" až do depozitáře Technického muzea v Líšni vedla trať (p.č. 169/1). Brno počítá s její obnovou pro MHD do Líšně. Město Brno vlastní i parcelu s touto tratí souběžnou 539. Ta končí v místě plánované propojky na cyklostezku podél ul. Ostravská - Malečkova. Ale i takto malý krůček bude vítaným zlepšením dopravní obslužnosti. (Úsek může částečně sloužit i jako obslužná komunikace pro údržbu plánovaného prodloužení tramvajové trati .)
Dál bude možno pokračovat po pozemku bývalé tramvajové trati (pokud dojde k její realizaci, bude nutno doplnit ji o souběžnou obslužnou komunikaci, která může rovněž sloužit cyklistům i chodcům. )
Teoreticky by bylo možno v případě potřeby použít i část šířky sousedící parcely 169/1, která není nutná pro prodloužení tramvajové trati (dle stávajícího projektu obnovy TT).
VEŘEJNÝ PŘÍNOS PROJEKTU: Bezpečnou a příjemnou cestu ocení pěší, cyklisté i rodiny s kočárky - nejen obyvatelé Líšně a Slatiny, ale i turisté mířící na Stránskou skálu.
Popis položky | Počet jednotek | Cena za jednotku | Cena celkem | |
---|---|---|---|---|
zpracování projektu | 1 | 250 000 | 250 000 | |
realizace | 1 | 2 300 000 | 2 300 000 | |
úúdržba povrchu, doprovodné vegetace (náletu) | 3 | 3 000 | 9 000 | |
Cena celkem: | 2 559 000 Kč |
Subjekt | Odůvodnění | Závěr |
---|---|---|
Odbor dopravy | Vybudování cyklostezky je součástí projektu na znovu zprovoznění tramvajové trati do Líšně. I když lze teoreticky tyto stavby realizovat odděleně, chyběla by takto vybudované cyklostezce návaznost na ostatní komunikace, doporučujeme tedy budovat až v zároveň s tramvajovou tratí. V případě, že bude realizována samostatně, je nutná úzká koordinace s projektem rekonstrukce tramvajové trati DPMB. | proveditelný |
Majetkový odbor | Pozemek p.č. 169/1 nelze na projekt využít, město jej nabylo se sjednanou smluvní pokutou za neplnění omezujících podmínek - mj. využití pouze pro obnovu tramvajové trati Slatina-Líšeň. Pozemek je současně spolu s pozemkem p.č. 539 dotčen stavbou s názvem „Znovuzprovoznění tramvajové tratě Stránská skála – Líšeň, Holzova.“ Pozemek p.č. 539 nenavazuje na komunikační pozemky města. | neproveditelný |
Odbor investiční | Z finančního hlediska je projekt podhodnocen. Cena za vybudování cyklostezky (šíře 2m a délky 1,04 km) je cca 5,2 mil. Kč, k tomu je nutné připočítat náklady na projektovou dokumentaci. V případě samostatné realizace bez tramvajové trati by se muselo vyřešit také odvodnění (případná zárubní zeď). Jelikož je terén svažitý, doporučujeme řešit odvodnění v rámci celého projektu. | neproveditelný |
Dopravní podnik města Brna, a.s. | V souvislosti s námětem využití koridoru tramvajové tratě Stránská skála – Líšeň, Holzova si dovoluji upozornit na platný záměr SMB vést cyklotrasu z prostoru Podstránská do prostoru Holzova trasou s využitím ulice Stránská. Námět lze reálně diskutovat výlučně jako stavbu navazující na hlavní stavbu, kterou je projekt tramvaje. Se záměrem dle prezentované specifikace nelze souhlasit. |
neproveditelný |