V místech, kde je povoleno parkování na chodníku jsou většinou vysoké obrubníky, kde si řidiči ničí kola a geometrii kol Tento problém se týká všech řidičů v Brně a většiny parkovacích míst kde je povoleno stání na chodníku. Po výměně obrubníků za zkosené se bude parkovat pohodlněni a hlavně rychleji, takže nebude tolik omezován přilehlý silniční provoz (např. u zastávky tramvaje Husitská. Těchto míst je po Brně mnoho, takže by měl Bkom vybrat ta místa, kde je výška obrubníků nejvyšší (Jihlavská atd.)
VEŘEJNÝ PŘÍNOS PROJEKTU: Po realizaci nebude docházet k ničení aut při najíždění na povolené parkování na chodníku. Řidiči zaparkují rychleji, protože nebudou muset překonávat vysoký obrubník a tím nebudou tolik narušovat přilehlý silniční provoz. Tyto nevhodné, mnohdy hodně vysoké obrubníky jsou po celém Brně.
Popis položky | Počet jednotek | Cena za jednotku | Cena celkem | |
---|---|---|---|---|
Výměna 1 metru obrubníku za zkosený a zapravení přilehlých ploch - celé Brno | 2470 | 2 000 | 4 940 000 | |
údržba | 3 | 20 000 | 60 000 | |
Cena celkem: | 5 000 000 Kč |
Subjekt | Odůvodnění | Závěr |
---|---|---|
Odbor dopravy | V místě, kde je dopravním značením umožněno parkování na chodníku, se tato stavební úprava provádí. Obecně nepovažujeme parkování na chodnících za vhodné, vzhledem k tomu, že chodníky jsou určeny pro pěší. Navíc z hlediska stavebního není možné vyměnit „pouze obrubník“, je nutno vždy upravit celý chodník. | neproveditelný |