Reklama dnes ovládá veřejný prostor a je zaměřená na podněcování spotřeby, manipulaci emocí a budování komerčních značek. Tento projekt si klade za cíl nabídnout protiváhu tomuto trendu tím, že promění veřejný prostor na místo opravdového lidského sdílení. Místo typické reklamy, která má komerční záměr, projekt přináší na veřejná místa jednoduché texty, které reflektují lidské prožitky. Mohou to být krátké vzkazy, citáty, myšlenky nebo otázky, které povzbudí lidi k zamyšlení nebo je prostě zahřejí u srdce. Cílem je vytvořit prostor, kde sdělení není o koupi, ale o spojení.
Texty budou nejprve navrženy umělci, kteří vytvoří první sérii inspirativních vzkazů. Tyto texty, jednovětové, například „Život je krásný“, „Moc mi chybíš“, „Miluji tě ... pořád“, „Nikdo není jako ty“, „Děkuji za úsměv“ budou reflektovat emoce, ale i myšlenky. Jakmile budou vzkazy umístěny ve veřejném prostoru, každý obyvatel bude mít možnost se prostřednictvím speciálního formuláře zapojit a navrhnout vlastní sdělení.
Instalace budou realizovány na vytipovaných místech po celém Brně a každý návrh bude na daném místě alespoň 14 dní. Pokud se neobjeví přesné přání nebo omezení na umístění dalšího vzkazu, bude text umístěn náhodně na některém z již existujících lokalit. Design písma každého sdělení bude navržen, aby ladil s charakterem veřejného prostoru.
Postupně budou měněny texty na různých místech. Cílem je vytvořit prostor, kde sdělení nejsou o koupi, prosazení se, ale o spojení, zamyšlení a vzájemné inspiraci.
VEŘEJNÝ PŘÍNOS PROJEKTU: Prospěch projektu spočívá ve využití veřejného prostoru k dialogu, inspiraci, propojení lidských emocí, myšlenek a hodnot, čímž se zvyšuje jeho hodnota jako místa pro reflexi a spojení. Předpokládanými uživateli projektu jsou obyvatelé a návštěvníci Brna. Projekt oslovuje každého, kdo hledá inspiraci, zamyšlení nebo pohlazení po duši. Zvláštní přínos má pro ty, kdo chtějí veřejně něco pozitivního říct ať přes formulář, nebo jako umělec.
Popis položky | Počet jednotek | Cena za jednotku | Cena celkem | |
---|---|---|---|---|
Realizace projektu (zapojení umělců, samotná realizace a příprava, zajištění online formuláře) | 1 | 2 000 000 | 2 000 000 | |
Údržba | 3 | 100 000 | 300 000 | |
Cena celkem: | 2 300 000 Kč |
Subjekt | Odůvodnění | Závěr |
---|---|---|
Odbor kultury | Při realizaci oslovit Kancelář architekta města Brna a městské části. | proveditelný |