Zkratka k tramvajové zastávce Masarova
posuzovaný
Václav Zima, Ing.arch.
235 750 Kč (navržený)
Doprava
Brno - Líšeň
2025

Cílem je zkrácení posledních cca 30m každodenní cesty k tramvajovým zastávkám Masarova v Líšni, od ulic Goldova, Bartákova, Hájkova, Hubrova, Ševelova, J. Faimonové a dalších, zřízením cca 2,5m krátkého schodiště na terénu městské parcely č.4422/6

Tramvajové zastávky Masarova v Líšni, ve směru do centra města, nebo na konečnou Mifkova, jsou na vyvýšeném tramvajovém tělese, vzájemně propojené panelovým přechodem v úrovni kolejí tak, že z místa řidiče tramvají, stojících v zastávkách obou směrů, jsou přechod i přilehlé chodníky výborně viditelné.
Nejkratší přístup k zastávkám z jihovýchodní části sídliště (pro obyvatele z ulic Goldova, Bartákova, Hájkova, Hubrova, Ševelova, J. Faimonové a dalších, je spádovým bezbariérovým chodníkem, napojeným na tramvajové těleso cca 15m za výše zmíněným přechodem mezi zastávkami.
Výchozí stav: Každodenní cesta do práce. Šlapete do kopce bezbariérového chodníku a slyšíte přijíždět tramvaj. Přidáte do kroku a jste na úrovni stojící tramvaje. Než však ještě obejdete cca 15m zábradlí k jeho konci a 15m zase zpět, crrr, a tramvaj je pryč.
Cílový stav: Každodenní cesta do práce. Šlapete do kopce bezbariérového chodníku a slyšíte přijíždět tramvaj. Přidáte do kroku a jste na úrovni stojící tramvaje. Vyšlápnete 2,5m krátké schodiště na terénu, řidiči z obou směrů zastávek vás vidí; bezpečně nastoupíte.
Dnes však ještě jde jen o fantastický sen.
Ušetřených cca 30m pro účely bezbariérového přístupu není přidanou schodišťovou zkratkou nijak dotčeno.
Záměrem projektu je omezení každodenního stresu z obavy zmeškání tramvaje, přijíždějící na zastávku, a odstranění každodenního znechucení zdržujícím třicetimetrovým, pro většinu cestujících zbytečným, prodloužením cesty k zastávce.
Parcela pod schodištěm č.4422/6 (líšeňská rokle), i parcela č.4422/552 (tramvajové těleso se zastávkami Masarova, k němuž je navržené schodiště přisazeno), obě v katastrálním území Líšeň, jsou ve vlastnictví města Brna.

VEŘEJNÝ PŘÍNOS PROJEKTU: Omezení každodenního ranního stresu z obavy zmeškání tramvaje, přijíždějící na zastávku, a odstranění každodenního znechucení zdržujícím třicetimetrovým, pro většinu cestujících zbytečným, prodloužením cesty k zastávce. Výchozí bezbariérový přístup není navrženou zkratkou nijak dotčený.

Rozpočet projektu - návrh