Ze Stránské skály bezpečně do Líšně
nevítězný
Lukáš Janků
1 190 000 Kč (navržený)
Doprava
Brno - Židenice
2022
1668 kladných hlasů

Stačilo by opravit díry v docela širokém chodníku a rozdělit ho tak, že by třetina byla pro chodce a dvě třetiny pro cyklisty. Malé části onoho chodníku nepatří Brnu, ale to předpokládám nemá v tomto případě vliv..?

Stručné info:
Řidiči, nebudou se vám tam plést cyklisti.
Cyklisti, nebudou se vám tam plést řidiči. (Ke kompletní opravě povrchu potom hecneme Brno.)
Chodci, i když vás tam projdou jednotky denně, část chodníku pro vás zůstane.

Podrobné info:
Jedná se o docela široký chodník vedoucí od Stránské skály až k Novolíšeňské ulici. Podobně je řešená Kníničská ulice, už roky. V tomto případě jde o trochu odlehlou část Brna, takže tam ani téměř nikdo nechodí. Vím o několika lidech, kteří se vracejí domů na kole přímo po Jedovnické ulici. Tam bych si to teda nelajzl. Jednoduchým řešením celé situace je povolení vjezdu pro cyklisty na zmíněný široký chodník. Můžeme ho rozdělit čárami třeba v poměru 1/2 (užší část pro chodce, širší pro cyklisty). Chodník je už dle pohledu velmi velmi starý. Opravovat ho celý by bylo drahé. Pro začátek stačí jen zalít díry (je jich cca 125! 50 je nutné opravit určitě) a srovnat. Dále vytvořit nájezdy a sjezdy na začátku, na konci a u dvou odboček. U Novolíšeňské asi napojení k semaforu.
Dokonce jsem viděl někoho jet po silnici i směrem dolů - tam úplně nevím, jak vymyslet nájezd, ale i tak může být stezka obousměrná, pro ty, co pojedou od Líšně ke Stránské skále.

VEŘEJNÝ PŘÍNOS PROJEKTU: Jednoznačně bezpečnost. Divím se, že si někdo troufne jet nahoru po Jedovnické ulici.

Rozpočet projektu - návrh

Popis položky Počet jednotek Cena za jednotku Cena celkem
Zpěvnění děr a spárů na starém asfaltu (na pozemcích města Brna) 100 5 000 500 000
Nájezdy a sjezdy (začátek, konec, odbočky) 6 50 000 300 000
Rezerva projektu 1 300 000 300 000
Údržba 3 30 000 90 000
Cena celkem: 1 190 000 Kč

Posouzení proveditelnosti